O šuplíčkách v hlavě

Pořídila jsem si do hlavy šuplíky. Musela jsem. Měla jsem ji už tak přeplněnou, že hrozilo, že mě mé myšlenky, nápady, tipy a postřehy totálně převálcují. Skákala jsem z jednoho na druhé a samozřejmě nikdy jsem pořádně neskočila. Nebo skočila, ale nedopadla. Nebo dopadla a natloukla si. Vždycky jsem se na chvilku zastavila, podívala, zamyslela a šup, už jsem zas byla jinde.

Jiný nápad, z jiného úhlu a ten předchozí odplul kamsi do neznáma. Nedokázala jsem ho uchopit a to, co jsem chtěla doplnit a změnit, jsem si pamatovala jen z půlky. A ten zmatek, chaos a nepořádek se zvyšoval přímo úměrně s tím, co všechno se mi momentálně honilo hlavou. Samozřejmě včetně aktuálních postřehů dění kolem sebe, ze kterých jsem už v duchu chystala příští blogové články.

Připadala jsem si hodně mimo. Nesoustředěná, roztěkaná, rozevlátá. Vzteklá, netrpělivá, neuchopitelná. Tisíc a jedna myšlenka mi rejdily v hlavě, běhaly kolem dokola. Vířily, vznášely se, přicházely, odcházely, mizely a vracely se.

Mátlo mě to a znepokojovalo. Čím víc jsem se snažila to celé nějak uchopit a zpacifikovat, tím víc všeho bylo.

Hrnečku vař! Tohle je naprosto výstižný termín. V mojí hlavě se zkrátka vařily, bobtnaly a kupily myšlenky bez jakékoli kontroly. Kdybych tak tenkrát přišla na tohle podobenství, třeba by stačilo vypůjčit si ono známé: „Hrnečku dost!“ a bylo by po problémech. Uvařeno, snědeno, pochutnáno!Jasno, spokojenost, klídek.

Jenže mi to nenapadlo a hrnek vařil, co to dalo. Žár, dým, přetlak, fujtabl! Děkuju, nechci!

PRÁSK!

To mi nepraskla hlava, ale dostala jsem spásný nápad. V hodině dvanácté, v poslední chvíli, kousek před výbuchem.

Pořídím si šuplíky. Pěkné, bytelné, fortelné. Pečlivě, poctivě a důmyslně vytvořené. Neotálela jsem a šla na věc.

Čapla jsem jednu myšlenku za druhou, přidala k nim rozdováděné nápady, pádící postřehy a bez velkého dumání jsem je řádně sázela do jednoho šuplíku za druhým. A těm, ve kterých byly ty nejbujnější obsahy mé mysli, jsem ještě přičarovala kovaný zámek. S klíčem, kterým jsem s gustem a s potutelným úsměvem s velkou chutí svědomitě otočila. Na dvakrát!

A BYLO!

Jasno, spokojenost, klídek. Teď už ano. Ten chaos, kdybych se nestyděla, napsala bych „bordel“, v mé hlavě má konečně řád a systém. Už nebublá, nevzdouvá se, nezahlcuje mne a nežije si vlastním životem. Nevládne on mne, ale já jemu.

Když chci a potřebuji, pomalu a s klidem otevřu příslušný šuplík, opatrně vytáhnu to, co ukrývá a společně se dáme do práce. Kouknem, co se změnilo, co je jinak. Nebo naopak, co se drží a co o změně nechce ani slyšet. Když to jde a jsme v souladu, jdeme společně dál. Tvoříme, upravujeme nebo také rušíme a začínáme znovu. Někdy to nejde po dobrém ani po zlém. To potom obsah uložím opatrně zpátky, šuplík zavřu a nechám ho jeho osudu. Na někdy, na pak.

Vždycky je a bude nějaké potom. Třeba jinak, než bych si přála, ale JE. A moje šuplíčky mi poslouží tak, jak potřebuji. A když se mi zdá, že je tak trochu klídek, strnulo a šero, pro legraci je trochu provětrám, pootevřu a pozvu jejich obsah k sobě.

A rázem je co dělat. S lehkostí, s radostí a inspirací.











Žádné komentáře:

Okomentovat