Krmení pro kočky

Původně jsem chtěla napsat „žrádlo pro kočky“, ale nechtěla jsem své čtenáře vyděsit.
K dnešnímu článku mě inspiroval náš nedělní oběd a jedna vzpomínka.

Byla jsem zabraná do práce, můj muž také a v průběhu dopoledne mi došlo, že bychom také měli obědvat. Šla jsem se ho tedy zeptat, co bychom si dali a jestli by měl na něco chuť.

„Hlavně, ať u toho dlouho nestojíš a je to rychle,“ slyšela jsem milou odpověď.
„Dal bych si nudle s mákem.“ Když jsem zjistila, že nějaké těstoviny se najdou, byť mají tvar mašle, bylo vyhráno.

Vlastně jen na půl. Moje hlava hned najela na plné obrátky a makala nad tím, že v současné době podle mého terapeuta čínské medicíny mám nedostatek krve, což způsobuje určité nepříjemné problémy. Měla bych jíst různé vhodné potraviny, k nimž patří také hojnost listové zeleniny. Takže moje mašle budou se zelím.

A budu vařit na dvakrát? A mám na to fakt chuť? Zkoumala jsem sama v sobě. A začala klasická přetahovačka. Hlava tvrdila a trvala si na svém, že teda to zelí a moje nitro, bylo krásně líné při představě krájení a vaření zelí a moje chuťové buňky se na něj vysloveně šklebily. Představa těch mašlí s mákem, máslem a moučkovým cukrem byla tááák lákavá.

Kdybych si nevzpomněla na jednu větu z chytré knížky, možná nad tím sporákem bojovala moje hlava s mými chutěmi doposud.

Caroline Myssová v knize Anatomie ducha píše, pro zájemce strana 39 :-): „Zázraky jsou přirozené. Můžete být vegetariáni a denně naběhat deset kilometrů, ale pokud žijete v určitém vzorci chování, kterým ztrácíte sílu, může to vyvolat onemocnění nebo zabránit léčení. Jestli jste vyrovnaní a uvolníte svoji energii z negativních přesvědčení, můžete jíst žrádlo pro kočky a přesto zůstat zdraví.“

Užila jsem si báječný oběd se spoustou máku, cukru másla a skleničkou piva. Na zelí jsem udělala dlouhý nos a šla jsem psát dnešní článek.

Prostě proto, že jsem to tak cítila. Dlouhou dobu jsem se natrápila, ještě to tedy není tak úplně ten definitivně minulý čas, s tím, aby bylo všechno správně. A vlastně jsem vůbec nevěděla pro koho je to to SPRÁVNĚ? Jasně, chtěla jsem se zbavit zdravotních problémů, ale nějak mi nedošlo, že obecné rady, principy a způsoby jsou fajn a určitě fungují, jen je to šablona, mustr, vzorec, chcete-li. Ale hlavně jsem tu JÁ a jsem tu od toho, abych hlavou ty zásady pochopila a vlastním pocitem si je přizpůsobila aktuální situaci.

Než mi to došlo, zoufale jsem poctivě dodržovala všechno, co mi řekli a vlastně jsem si někdy způsobovala pocit nepohodlí, mírně řečeno. Musela jsem časem pořádně vysoko zvednout nohu ze svého vedení, aby přišlo to CVAK!

Respektuji všechny směry, které doporučují nějaká dietní opatření. Je to vhodné, funguje to a vede to ke zlepšení zdraví. Jednoznačně a stoprocentně. Už také i z toho důvodu, že každý z nás jsme někdy víc či míň v duševní pohodě a čas od času doladit potřebujeme. Ale nežijeme ve skleníku, ve vakuu, na Marsu, ve sterilitě.

A malý „hříšek“, velké pochutnání, slast z uspokojení vnější chutě a vnitřního pocitu je velkým lékem na duši a současně na tělo. To se to pak uzdravuje a v pohodě vrací k doporučeným stravovacím opatřením! Tahle symbióza vlastní síly a vnějších podnětů je to nejlepší, co pro sebe můžeme udělat.

Stále učím, vím, jak je to někdy složité. Proto přeji vám všem šťastnou ruku při výběru vašich občasných dobrot, spokojené chuťové buňky, klidnou mysl bez výčitek a radostné srdíčko z provedení toho „fíglu“ !



Žádné komentáře:

Okomentovat