Vítej, můj dechu.

Díky za naše setkání. Trvalo dlouho, moc dlouho, než jsme se opravdu poznali. A přitom jsme spolu tolik dlouhých let. Jak je to možné? Proč? Byli jsme každý sám? Ale to přeci nejde! To bychom jeden nebo druhý už nejspíš nešli společnou cestou? Tak jak je to tedy?

Je to tak prosté, že pro jednoduchost nevidím, nedýchám, necítím. Jen to mohu říct až teď, když jsem se dotkla toho pokladu, který je tak běžný a normální, že mi právě pro tu svoji prostou přirozenost unikal.

A já jsem se tak snažila. Hodně jsem načetla a byla v údivu, co všechno se dá s dechem dělat. Jú, to je báječné, to chci taky umět! Teoreticky jsem hltala jogínský dech, tao dechu, dech sem a dech tam. A už jsem se viděla, jak to mrskám a ovládám tu spoustu úžasných věcí, co se dá s dechem dělat. Je to přeci tak jednoduché, je to zadarmo a dech mám přece pořád sebou.

Snažila jsem se tak, že prvních pár nádechů a výdechů mi postupně způsobilo modrání v obličeji, lapání po vzduchu a totální zmatek v hlavě. Neva, vydýchám to a jdu na to znovu. Makala jsem jak reprezentant v přípravce na světový pohár a divila se, proč to sakra nefunguje. Počítala jsem dechy dopředu, a když to nešlo, tak zase pozpátku. Když to taky nešlo, tak jsem je zkusila nepočítat vůbec a byl to ještě větší zmatek. Dýchala jsem jednou nosní dírkou, pak druhou, soustředila se a zase jsem se dusila.

Co furt na tom dechu všichni mají? Soustřeď se na svůj dech, slýchala jsem, když se moje osobní problémy začaly stupňovat. Sápala se po mně panika, strachy, deprese a dělaly si se mnou, co chtěly. Byla jsem totálně zmatená. V hlavě nacpáno spoustu teorie, praxe stála za …...( ano je to to slovo, které si myslíte) a já jsem byla zoufalá a na cestě do blázince.

Jenže tam se mi nechtělo. K něčemu ta teorie byla přeci jen dobrá. Dolovala ze mě, z mé podstaty, z hloubky, z nitra, ze Zdroje rozhodnutí, že svou Duši nebo co to sakra je, prostě nedám. Prosila jsem, doufala jsem a věřila, že se ukáže,kudy na To.

A ukázalo se. Našla jsem, co jsem hledala. Dokázala jsem v čase opravdu zlém zavnímat nabídku Vesmíru a mně přišlo do cesty to, co jsem potřebovala. A světe div se! Vůbec jsem neváhala, rozhodnutí přišlo hned. Už jsem nechtěla žádnou teorii, semináře, kurzy, měla jsem všeho po krk. Netušila jsem, že jsme stále vedeni, i tehdy, když je nám pod psa a myslíme si, že nevidíme konce, kraje. A tak jsem zkrátka poslechla ten impulz a bylo to! Jednoduše jsem poslala přihlášku.

Bylo mi dopřáno strávit pět večerů a jeden celý nádherný den se svým dechem. Dozvěděla jsem se, že není třeba se nic učit, snažit se a překonávat. Veškerá teorie vzala za své a to, prosím, i mé tehdy již půlroční cvičení jógy, kde jsem se stále střídavě dusila a hlídala pozice, abych to tam šoupla i s tím dechem všechno dohromady. Postupně jsme se potkávali, já a můj dech. Z počátku opatrně, váhavě. Fakt to jde? Opravdu je to tak prosté? Není v tom nějaký fígl?

Klapy, klap, tak to postupně dosedalo. Nádech, výdech, Já jsem. Klid, mír, uvolnění. Ne, fakt? To není možný!? Kecal mi do toho rozum a občas mi dokázal rozházet a rozmetat to, co jsem si tak hezky sama v sobě našla. Mizera jeden. Díky za to poznání.

Těch pár večerů před koncem minulého roku mi přineslo velký Dar. Několik darů. Hmotných i nehmotných, jako kdyby mi chtěly zase v praxi ukázat, jak jsou ty dva světy spolu spojené, jak jsou Jedno.

Od té doby se léčím svým dechem. Přesněji, stále se to učím. A jde mi to stále líp. Panika, deprese a strach to furt zkouší, bereme jim vítr z plachet. Já a můj Dech. Občas se naše cesty rozejdou, ale ne natolik, aby se zase nespojily. A spojují se čím dál častěji a lehčeji. Dýchám, cítím. Radost, smutek, lásku, starost, vztek i klid. To všechno tam je. To všechno ke mně patří a já se učím to vnímat. Bez dechu to nejde. Bez dechu se dusím, ztrácím se, utíkám. A já si přeju zůstat. Není totiž kam utéct. První nádech a poslední výdech je to, co je jen mé a co mě spojuje se Sebou. S posledním výdechem budu odcházet Domů, ale věřím, že do té doby si to spolu ještě hodně užijeme.

A milá hmota mi přinesla do cesty v pravou chvíli přesně toho, koho jsem potřebovala. Ten seminář, na který jsem původně opravdu vůbec už nechtěla jít, patří Monice Hasalové. Važme si, prosím, každého, koho na své cestě potkáme. Tak či onak :-). Takže s poděkováním Nahoru, že jsme se s Monikou potkaly. A toužíte – li dýchat sami se sebou, být svým dechem a nejde vám to, tak jako to nešlo mně, určitě v pravou chvíli potkáte také vy toho svého průvodce.

Ásány tam sice stále ještě nešoupu suverénně s dechem, jen mi to už nevadí. Dělám, co umím a ono se to srovná. Nějak mám víc trpělivosti a klidu, když potřebuji. Při bouřce, myslím, té vnitřní, osobní se nejdřív stále ještě dusím, jenže kámoš dech přijde na pomoc co nejdřív, a tak je to nějak jednodušší. V nové práci se mi to sakra hodí, nejdřív dýchat a pak mluvit. Vychytala jsem tak už mnoho otravných klientů a ještě jsem se pobavila jejich nepopulárními vlastnostmi. A hlavně mě to děsně baví. Co vlastně to my dva spolu ještě dokážeme!

Takže vítej, můj dechu! Vítej na společné cestě. Prosím, provázej mne tak, jak potřebuji, jak dokážeš, jak je nám dáno. Buď se mnou a já budu s tebou. Vědomě, tady a teď, tak, jak dokážu, jak to cítím a vnímám.









Žádné komentáře:

Okomentovat