Řekněte mi, že jsem dobrá!


Fakt to potřebuju.
Je ráno, sedím v autobusu a bulím.
A je mi to jedno.
Jen cítím, že mi něco moc chybí. Vnímám pusto, prázdno, propast. Co to je? Co mi dělá tyhle pocity?
Už zase. Jo, už zase a znova....
Už dávno je mi jedno, že brečím venku, v metru, ve vlaku, na veřejnosti, kdekoli. Už dávno je mi jedno, co si myslí ti, kteří se na mne dívají.
Ty slzy odplavují bolest, úzkost, strach. Jsou mým průvodcem už dlouho a docela jsme si na sebe zvykly. A po všech vzájemných zkušenostech vím, že je třeba, nechat je jít. Nezkoumat, nehloubat, nepátrat po příčině.
Jste tu? Opět? Fajn, asi je to správně....
Prosím, ať mi někdo řekne, že mne má rád! Že jsem dobrá, že na to tady nejsem sama!
A fakt kašlu na poučky a řeči typu:
To máš v sobě, to musíš zevnitř, z venku to nefunguje.
Vážně? Neříkejte!
A co obyčejné objetí? Pohlazení, teplé slovo, podaná ruka? Mluvím o prostém životě, akutní bolesti, smutku a vřelém lidském doteku.
Ne o ezo formulkách, seminárním mudrování a zasvěceném pokyvování hlavou.
Řekněte mi, že jsem dobrá. Jinými slovy potřebuju slyšet, že jsem co k čemu, že jsem platná!
Deficit, bolest, prázdno se hlásí o pozornost:
„Haló, jsem tady! Buď se mnou!“
Jo, klidně budu, už to znám, ale momentálně potřebuji podporu. Sama to nezvládnu, je toho na mne moc.
A když tu nikdo není, tak pomůžou aspoň písmenka. Sice neobejmou, ale vyslyší. Dovolí být naplněna tím, co mě trápí a co potřebuje ven.
Tak a je to. Úleva, aspoň trochu.
Líp se dýchá, vítám trochu klidu.
Je to stejně zvláštní. Tak si to všechno přijde, ohlásí se, setrvá a pobude. Něco přinese, cosi odnese. Kousek mne se potřebuje nepřehlédnutelně projevit a zdánlivě dělá pěknou paseku. Však to také trvalo, než jsme se pochopily a naučily spolu zacházet.
Nevím, kdy se o slovo přihlásí další kousíček. Netuším, jak bude naléhavý, ani jak moc bude sám a opuštěný. Bylo by pěkné, kdyby jich už bylo méně a méně a jejich opuštěnost se cítila slabší a slabší.
Ale vždyť už to tak přeci je! Koukni zpátky a nebuď nespokojená!
A tak každé ráno zas a znovu barvičkuju pro radost své oči, rty a tváře v naději, že dneska mi ten mejkap vydrží bez poskvrnky až do večera.
A těch večerů, kdy ho zase pečlivě odličuji je vážně čím dál tím víc.
Tak jsem dobrá nebo nejsem :-)?
ANO. Díky.


Žádné komentáře:

Okomentovat